این روزها، که بسیاری از گفتگوهای بازاریابی حول محور تجارت، ارتباطات اجتماعی و پرداخت به ازای کلیک می چرخد، ممکن است تعجب نمایید که آیا چاپ کاتالوگ هنوز جایش پشت میز است. اما بخش مهمی از بحثی که این روزها بیشتر مطرح می شود، اصالت برند است، و این حوزه ای است که در آن هیچ چیز بهتر از چاپ کاتالوگ ارزان و سفارشی نیست.
کسبوکارهای موفق در هر بخش وجود دارند که برای رشد و راهاندازی مؤثر تجارت خود به چاپ کاتالوگ متکی هستند. چاپ کاتالوگ سفارشی میتواند به کسبوکارها کمک کند تا به مخاطبان هدف خاصی دست یابند، محصولات خود را در قالبی واضح و ملموس به نمایش بگذارند و استراتژیهای بازاریابی کلی خود را تکمیل کنند.
چاپ کاتالوگ یک روش محبوب برای بازاریابی پیشنهادات یک شرکت است. یک کاتالوگ جذاب و با طراحی خوب می تواند محصولات یا خدمات را برای هر کسب و کاری بفروشد. کسب و کارها در هر اندازه اغلب از کاتالوگ ها در برنامه های بازاریابی خود استفاده می کنند. بسیاری از مشاغل چاپ کاتالوگ در دسترس هستند که همه چیز را از چاپ سیاه و سفید تا چاپ تمام رنگی ارائه می دهند.
چه برای یک تجارت کوچک و چه بزرگ، چاپ کاتالوگ گام مهمی برای ارتقای محصول و آگاهی مشتری است.
چاپ کاتالوگ ابزار بازاریابی قدرتمندی است که کسب و کارها باید برای تبلیغ موثر محصولات یا خدمات خود از آن استفاده کنند. با استفاده از خدمات چاپ کاتالوگ، کسب و کارها می توانند مخاطبان هدف خود را جذب کنند، دیده شدن برند را افزایش دهند و فروش را افزایش دهند. در این مقاله، دلایلی را بررسی خواهیم کرد که چرا مشاغل باید از چاپ کاتالوگ استفاده کنند:
1. مواد بازاریابی ملموس و جذاب
در عصر دیجیتالی که موبایل بر آن حاکم است، چاپ کاتالوگ یک تجربه بازاریابی ملموس و همه جانبه را فراهم می کند. کاتالوگها به کسبوکارها اجازه میدهند تا پیشنهادات خود را در قالبی جذاب به نمایش بگذارند و مشتریان بالقوه را قادر میسازد تا محصولات را با سرعت خود مرور کنند. ماهیت لمسی کاتالوگ ها باعث ایجاد حس ارتباط می شود، زیرا مشتریان می توانند به صورت فیزیکی با صفحات تعامل داشته باشند و به یاد ماندنی تر و جذاب تر شوند.
2. دسترسی گسترده و دیده شدن نام تجاری
کاتالوگ ها پتانسیل دسترسی به مخاطبان گسترده تری را دارند، خواه از طریق پست مستقیم توزیع شوند، در رویدادها توزیع شوند یا در مکان های فیزیکی نمایش داده شوند. با ترکیب محتوای بصری و آموزنده جذاب، کسب و کارها می توانند توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنند و تاثیری ماندگار بر جای بگذارند. با چاپ کاتالوگ ارزان، کسب و کارها می توانند به طور موثر مقدار زیادی کاتالوگ را تولید کنند و از توزیع گسترده تر و به حداکثر رساندن دیده شدن برند اطمینان حاصل کنند.
3. نمایش تنوع محصول و ویژگی ها
یکی از مزایای مهم چاپ کاتالوگ، توانایی آن در نمایش طیف کاملی از محصولات یا خدماتی است که یک کسب و کار ارائه می دهد، و فرصتی را برای مشتریان ایجاد می کند تا به طور واقعی و ملموس به کاوش و تعامل با آنها بپردازند. با طرحبندیهایی که به دقت طراحی شدهاند، کسبوکارها میتوانند به طور موثر ویژگیها، مشخصات و مزایای هر مورد را برجسته کنند. کاتالوگ ها با ارائه اطلاعات جامع، مشتریان را قادر می سازد تا تصمیمات خرید آگاهانه را اتخاذ کنند که منجر به افزایش فروش و رضایت مشتری می شود.
معمولاً یک کاتالوگ حاوی صفحاتی از محصولات یا خدمات با تماس مستقیم برای خرید است و عموماً ضخیمتر از بروشور معمولی است.
کاتالوگ ها کانال بسیار موثری برای فروش محصولات به مشتریان شما هستند. آنها موثر، نسبتا ارزان و مهمتر از همه، همه می دانند که چگونه از آنها استفاده کنند. زمانی که بسیاری از مشتریان شما خود را با نسخه های دیجیتال گره می زنند، مفید است.
ما میخواهیم عواملی را که به چگونگی تأثیر و محاسبه قیمتهای چاپ کاتالوگ میپردازند، به اشتراک بگذاریم. در زیر ما هر یک از متغیرهای اصلی را که هزینه را با جزئیات هر کدام تعیین میکنند، بررسی کردهایم:
تعداد کاتالوگ ها
اگرچه ممکن است گفتن این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما تعداد کل کاتالوگ هایی که می خواهید چاپ کنید، نقش زیادی در هزینه کلی چاپ کاتالوگ دارد. هر چه کاتالوگ های چاپی بیشتری بخواهید تولید کنید، هزینه کل پروژه بیشتر می شود اما قیمت هر واحد کمتر است.
تعداد صفحات کاتالوگ
هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، هزینه کاتالوگ نیز بیشتر می شود. صفحات بیشتر برابر است با مواد چاپی بیشتر. شما دارای هزینه کاغذ بالاتر، هزینه های اضافی بالقوه صحافی، استفاده بیشتر از جوهر و زمان اجرای پروژه طولانی تر هستید که همگی هزینه بیشتری را افزایش می دهند. از طرف دیگر اگر تعداد صفحات کمتری داشته باشید، کاتالوگ هزینه کمتری خواهد داشت.
اندازه کاتالوگ
تعدادی ابعاد کاتالوگ محبوب وجود دارد و یکی از راههای پایین نگه داشتن هزینهها استفاده از آن اندازههای رایج استاندارد است، زیرا موجودی بیشتری وجود دارد که به صورت عمده خریداری میشود و میتواند هزینهها را کاهش دهد. از طرف دیگر، اگر از ابعاد سفارشی استفاده می کنید، به دلیل استثناهایی که ممکن است در طول فرآیند چاپ و ساخت لازم باشد، هزینه های بالاتری خواهید داشت. به علاوه، صرفه جویی در مقیاس را از خریدهای استاندارد عمده از دست می دهید.
همچنین ذکر این نکته ساده است که هر چه کاتالوگ بزرگتر باشد، به دلیل استفاده از مواد و جوهر بیشتر، هزینه آن بیشتر خواهد بود. هزینه های غیر مستقیم مانند حمل و نقل یا پست مستقیم نیز به دلیل اندازه و وزن افزایش می یابد.
گزینه های تکمیل
همچنین می خواهید نوع گزینه های تکمیلی را در نظر بگیرید زیرا بر ظاهر و احساس نهایی پروژه شما تأثیر می گذارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید می خواهید از یک روکش براق یا مات روی کاغذ خود استفاده کنید. سپس، باید تصمیم بگیرید که چگونه صفحات خود را به هم متصل کنید. مقرون به صرفه ترین نوع صحافی، دوخت زین است که از دو یا سه منگنه در درز برای اتصال/دوخت صفحات به هم استفاده می کند. یکی دیگر از گزینه های بسیار محبوب صحافی، صحافی کامل است که از چسب برای نگه داشتن صفحات در کنار هم استفاده می کند.
هزینه پست و جابجایی
آیا قصد دارید کاتالوگ های خود را پست کنید؟ اگر چنین است، باید هزینه پست و پست را در بودجه خود لحاظ کنید. برخی از کسب و کارها کاتالوگ های خود را به تنهایی پست می کنند در حالی که برخی دیگر چاپگر آنها را پست می کنند زیرا مقرون به صرفه و کارآمد است.
زمان گردش
در آخر میخواستیم اشاره کنیم که اگر نیاز دارید پروژه سریعتر یا حداقل سریعتر از زمان استاندارد انجام شود، در بسیاری از موارد میتوانید انتظار داشته باشید که هزینه اضافی بپردازید تا کار شما زودتر انجام شود.
محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ: https://andishehbartar.com/catalog-printing/